Thursday, April 5, 2012

Buat Diri Ku yg Mudah Lupa

Assalamualaikum .. sahabat2 blogger Miss N .. Cewaah , mulai sekarang .. Aku membahasakan diri sebagai Miss N ..JUST di blogger sahaja yer ? Tak perlu la panggil Miss N di dunia nyata .. malu ai..hehe ~
Aku ni pelik betul dgn dunia nie .. Dunia remaja lah terutamanya .. memang aku turut akui .. Ramai remaja yg sangat hangat bercinta . Law yg bese2 uh aku xla kisah sangat .. Darah panas .. Lebih2 age yg sedang membuak2 hatinya . . ETC : EXAMPLE

Jangan terasa lau anda tak buat :p
Look down :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. " Sayang , I miss u sangat2 , U tau kan I xboleh idop tanpa U "

Aku rase nk komen : Tipu la , seblom ko bercinte..bleh plak ko idop!

2. "Sayang , walao ape pun jadi , I xmau tinggalkan U , sbb kite dh janji same2 nk idop same2 , bahagia sampai ke syurga kan "

Aku rase nk komen : lau dah janji pon , confirm ke leh tunaikan janji..jangan nk janji macam2 akhernya kau ditinggalkan.

3. "Sayang , abang xmahu sayang curang . Sayang xboleh la tunjuk2 gambar ta pakai tudung kat laki lain . kat abang je boleh , sayang an bakal wifey abang , sayang jage diri k"

Aku rasa nk komen : Ni lah yg paling aku xsuke , bunyi sedap dah "xboleh tnjuk gambar xpakai tdung kt org len" tp kt die bleh plak , cm mahram die plak . Huh~

4. "Abang , jgn tinggalkan sayang , lau abg tade ,ayang ase xleh idop , ayang rasa sesak nafas ni"

Aku rase nk komen : Kang aku selotep paru2 ko , tengok mane lagi kau perlukan .

yang tu yang biase2 la , lau yg konon islamik plak :

1. " Ana rindu kat enti , ana hope dpt gak jumpe enti , ptg ni InsyaAllah kte jumpe"

Aku rase nk komen : Ehem2 , sila daftar surat nikah dulu yer .

2. " Assalamualaikum enti , malam ni insyaAllah kite kuar same2 , ana dah beli keta Ferrari sebijik . Boleh bawak awak p  jumpa umi abah yer "

Aku rase nk komen : Hello ! nt kne tangap JAKIM bru taw .erk yeke ? Jabatan Pencegah Maksiat erk..

3. " Alah , awk . kite date bukan nye kt tempat yg gelap , kan ramai orang kat sini , cmne plak bleh jadi fitnah"

Aku rase nk komen : sesungguhnya kerja syaitan itu menghiasi kemungkaran

Ya Allah , sebagai peringatan buat diriku yg mudah lupa,
jangan terase plak ye.. ;p

No comments: